طرفداران شیائومی
페이지 정보
작성자 Aidan Pillinger 작성일24-09-23 05:31 조회2회 댓글0건본문
شیائومی اولین سازندهی گوشیهای هوشمد اندرویدی است که طرفداران پر و پا قرص و متعصبی در حد طرفداران محصولات اپل دارد.
مشتریان اپل به وفاداری معروف هستند. بهطوریکه این گروه حاضر هستند روزها در صفهای طولانی بایستند تا آخرین محصول اپل را خریداری کنند. شاید بتوان گفت که اپل جدیترین طرفداران را در بین تولیدکنندگان محصولات الکترونیک در این سیاره دارد. (البته سامسونگ هم طرفداران زیادی دارد اما به اندازهی اپلیها پر سروصدا نیستند!)
اما طرفداران شیائومی کاملا از جنس دیگری هستند.
طرفداران شیائومی
آنها اسم خود را Mi-fans گذاشتهاند و باشگاههای طرفداری دارند! حتی نام روز ۶ آوریل را روز طرفداران می Mi Day نامگذاری کردهاند که در آن روز شیائومی هم کمپینهای فروشی به خصوصی برگزار میکند تا محصولات جدیدش را معرفی کند.
آنها اغلب به نقاط مختلف چین سفر میکنند تا در راهاندازیهای جدید این برند شرکت کنند. طی یک فستیوال که شیائومی در ان چهارمین سالگرد تأسیس خود را جشن میگرفت، شرکت تعداد ۱۷۰,۰۰۰ عروسک خرگوش شیائومی را به فروش رساند. در واقع این عروسک نمادی از شیائومی است که در بین طرفداران این برند محبوبیت زیادی دارد. در سال ۲۰۱۴ هم شیائومی موفق شد تا در فستیوال روز Mi Day فروش ۲۴۳ میلیون دلاری داشته باشد. رقمی که در یک فروش داخلی، نوعی رکورد است.
بر اساس گزارش تحقیقات برنشتاین، این موارد ربطی به یک بازاریابی پرهزینه ندارند. طبق تحقیقات برنشتاین، سامسونگ بهعنوان یکی از نزدیکترین رقبای شیائومی، حدود ۸ درصد از درآمد خود را صرف هزینههای بازاریابی میکند. درحالیکه این رقم در شیائومی معادل ۳.۲ درصد است. در واقع شیائومی طرفداران خود را نمیخرد! بلکه آنها را به دست میآورد.
لی جون، بنیانگذار و مدیرعامل این برند هم شخصیتی مانند استیو جابز دارد. (که خوشبختانه برای این موضوع مجبور به پرداخت حق پتنت نیست!) شخصیت کاریزماتیک او هم در وفاداری مشتریانش نقش داشته است. ضمن اینکه خود لی جون هم اعلام کرده است که عمدا وضعیت ظاهری خود را شبیه به استیو جابز انتخاب کرده است و مانند او در رویدادها با جیم و پیراهن مشکی ظاهر میشود.
لی جون و استیو جابز
از طرفی، این برند بهصورت فعالانه با مشتریان خود در حال تعامل است. بهطوریکه طرفداران شیائومی اغلب از طریق رسانههای اجتماعی با برند محبوب خود در ارتباط هستند تا جایی که از نظرات آنها در خصوص افزودن ویژگیها یا تغییرات بهبود دهنده استفاده میشود.
یکی از بنیانگذاران شیائومی در خصوص راز موفقیت این برند میگوید:
پاسخ من مشارکت مشتری است. در واقع شیائومی محصول نمیفروشد. آنچه شیائومی میفروشد، میل به بودن در بخشی از محصول است.
تحلیلگران صنعت بن تامپسون هم میگویند که محصول نهایی شیائومی یک ابزار الکترونیکی نیست بلکه نوعی سبک زندگی است.
منبع: مجله خبری شیاپومی
مشتریان اپل به وفاداری معروف هستند. بهطوریکه این گروه حاضر هستند روزها در صفهای طولانی بایستند تا آخرین محصول اپل را خریداری کنند. شاید بتوان گفت که اپل جدیترین طرفداران را در بین تولیدکنندگان محصولات الکترونیک در این سیاره دارد. (البته سامسونگ هم طرفداران زیادی دارد اما به اندازهی اپلیها پر سروصدا نیستند!)
اما طرفداران شیائومی کاملا از جنس دیگری هستند.
طرفداران شیائومی
آنها اسم خود را Mi-fans گذاشتهاند و باشگاههای طرفداری دارند! حتی نام روز ۶ آوریل را روز طرفداران می Mi Day نامگذاری کردهاند که در آن روز شیائومی هم کمپینهای فروشی به خصوصی برگزار میکند تا محصولات جدیدش را معرفی کند.
آنها اغلب به نقاط مختلف چین سفر میکنند تا در راهاندازیهای جدید این برند شرکت کنند. طی یک فستیوال که شیائومی در ان چهارمین سالگرد تأسیس خود را جشن میگرفت، شرکت تعداد ۱۷۰,۰۰۰ عروسک خرگوش شیائومی را به فروش رساند. در واقع این عروسک نمادی از شیائومی است که در بین طرفداران این برند محبوبیت زیادی دارد. در سال ۲۰۱۴ هم شیائومی موفق شد تا در فستیوال روز Mi Day فروش ۲۴۳ میلیون دلاری داشته باشد. رقمی که در یک فروش داخلی، نوعی رکورد است.
بر اساس گزارش تحقیقات برنشتاین، این موارد ربطی به یک بازاریابی پرهزینه ندارند. طبق تحقیقات برنشتاین، سامسونگ بهعنوان یکی از نزدیکترین رقبای شیائومی، حدود ۸ درصد از درآمد خود را صرف هزینههای بازاریابی میکند. درحالیکه این رقم در شیائومی معادل ۳.۲ درصد است. در واقع شیائومی طرفداران خود را نمیخرد! بلکه آنها را به دست میآورد.
لی جون، بنیانگذار و مدیرعامل این برند هم شخصیتی مانند استیو جابز دارد. (که خوشبختانه برای این موضوع مجبور به پرداخت حق پتنت نیست!) شخصیت کاریزماتیک او هم در وفاداری مشتریانش نقش داشته است. ضمن اینکه خود لی جون هم اعلام کرده است که عمدا وضعیت ظاهری خود را شبیه به استیو جابز انتخاب کرده است و مانند او در رویدادها با جیم و پیراهن مشکی ظاهر میشود.
لی جون و استیو جابز
از طرفی، این برند بهصورت فعالانه با مشتریان خود در حال تعامل است. بهطوریکه طرفداران شیائومی اغلب از طریق رسانههای اجتماعی با برند محبوب خود در ارتباط هستند تا جایی که از نظرات آنها در خصوص افزودن ویژگیها یا تغییرات بهبود دهنده استفاده میشود.
یکی از بنیانگذاران شیائومی در خصوص راز موفقیت این برند میگوید:
پاسخ من مشارکت مشتری است. در واقع شیائومی محصول نمیفروشد. آنچه شیائومی میفروشد، میل به بودن در بخشی از محصول است.
تحلیلگران صنعت بن تامپسون هم میگویند که محصول نهایی شیائومی یک ابزار الکترونیکی نیست بلکه نوعی سبک زندگی است.
منبع: مجله خبری شیاپومی
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.